.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جوراب چرخ خودرو به جاي زنجير چرخ
توسط يك دانش آموخته دانشگاه مازندران جوراب چرخ خودرو به جاي زنجير چرخ ساخته و در اداره كل ثبت شركت‌ها و مالكيت صنعتي ثبت شد. به گزارش شمال نیوز

توسط يك دانش آموخته دانشگاه مازندران جوراب چرخ خودرو به جاي زنجير چرخ ساخته و در اداره كل ثبت شركت‌ها و مالكيت صنعتي ثبت شد.   
 
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس،سازنده اين دستگاه در اين باره گفت: نتايج حاصل از تحقيقات انجام گرفته نشان داد كه الياف طبيعي به خصوص مو داراي جذب سطحي آب به مقدار زياد است به همين دليل در ساخت اين جوراب از موي طبيعي كه داراي قدرت جذب بالايي بوده استفاده شده است.
حسن باقرنيا گفت: يكي از مهم‌ترين عامل سُرخوردن خودرو در جاده‌هاي برفي، عدم جذب آب توسط لاستيك خودرو است به طوري‌كه مولكول‌هاي آب بر روي هم لغزيده و اصطكاك كاهش مي‌يابد.

اين مخترع كه عضو كميته پژوهشي ناجا نيز است درباره هزينه تمام شده اين اختراع گفت: به دليل صنعتي نبودن، اين اختراع با هزينه‌اي حدود 20 هزار تومان به بهره برداري اوليه رسيده است.

باقرنيا ادامه داد: با استفاده از جوراب چرخ خودرو مي‌توان با سرعت 30 تا 40 كيلومتر در جاده‌هاي برفي حركت كرد.
وي با اشاره به اين مطلب كه ضخامت حلقه‌هاي فلزي زنجير چرخ باعث صدمه ي زياد به لاستيك خودرو مي شود افزود: با استفاده از اين وسيله از ضربه‌هاي احتمالي به لاستيك خودرو جلوگيري مي‌شود.

عضو كميته پژوهشي ناجا با بيان اين‌كه برنامه‌هاي فراواني براي توليد انبوه اين اختراع تدوين شده است خاطر نشان كرد: در صورت همكاري دستگاه‌هايي مانند صنايع و معادن و سازمان‌هاي حامي اين اختراع در صورت رسيدن به توليد انبوه با رقمي بين 5 تا 10 هزار تومان به مصرف كنندگان عرضه مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.826 seconds.